بقیت الله خیرلکم ان کنتم مومنین

جایی برای عرض ارادت.مهدی .کرامات .حکایات

بقیت الله خیرلکم ان کنتم مومنین

جایی برای عرض ارادت.مهدی .کرامات .حکایات

روایات مربوط به مصربرäرفته ازسایتu313.ir

 

با نگاه به روایات عصر ظهور چنین برداشت می شود که مصر در عصر ظهور شاهد چند واقعه مهم خواهد بود

1-

:التهاب و درگیری سراسری در مصر و حرکت مردم بر علیه حاکمان این کشور

2-

کشته شدن حاکم مصر به دست مردم

3-

ورود نیروهای خارجی به مصر

4-

وجود حرکت اسلامی در مصر و استقبال از امام زمان(عج) در هنگام ظهور


1-

روایات متعددی که از اوضاع مصر در عصر ظهور خبر می دهند ، اوضاع این کشور مهم را در آستانه ظهور ملتهب و همراه با درگیری و جنگ گزارش می دهند

التهاب و درگیری سراسری در این کشور و حرکت مردم بر علیه حاکمان.البته بنابر روایات بخشی از این التهابات و درگیریها داخلی بوده و قیام مردم بر علیه حاکمان را نشان می دهند از آنجائیکه که حاکم مصر در آستانه ظهور بدست مردم مصر کشته می شود و با کشته شدن او حوادث شدت می یابد می توان نتیجه گرفت که آغاز تحولات مصر منشا داخلی دارد هرچند در ادامه پای نیروهای خارجی نیز به این سرزمین باز می شود.امنیت از مصر رخت برمی بندد و نظام آن از هم می پاشد نسخه خطی ابن حماد ص 78

(

مصر همانند بصره خرد و نابود خواهد شد الفتن لابن حماد ج 1/ص292

این روایات جملگی نشان دهنده وجود درگیری و التهاب و عدم امنیت در مصر در آستانه ظهور است

حکومت ) مصر چون سرگین شتر از هم می پاشد. نسخه خطی ابن حماد ص 78

.2-

کشته شدن حاکم مصر


«

یکی دیگر از تحولات مهم مصر در آستانه ظهور کشته شدن حاکم این کشور می باشد که حداقل در سه روایت ذکر گردیده است.اهـل مـصـر سادات(حاکمان) خـود را مـى کـشـنـد» بشارت الاسلام ص 176

«

پیش از ظهور قائم (عج) فرمانروای شام و مصر کشته می شوند ...»الملاحم و الفتن ص ۲۰ ، بشاره الاسلام ص ۱۸۵

«

روایات نشان میدهند که در آستانه ظهور حاکم مصر به دست مردم این سرزمین کشته خواهد شد ، این واقعه همزمان با چنین رویدادی در منطقه شام می باشد

هنگامی که مردم مصر زمامدار خود را بکشند و پرچم های " قیس و عرب" وارد مصر گردد و در آن متمرکز شود » الزام الناصب ص 185 ، بشاره الاسلام ص 175 و 192.اندکی پس از قتل این حاکم پرچم های دیگری وارد مصر می شود که بر طبق روایات بر ضد حرکت مردمی مصر بوده و تلاش دارند تا حرکت مردمی را سرکوب نمایند اما اینکه تا چه حد موفق خواهند شد ، مشخص نیست.با توجه به اینکه دو روایت از سه روایت مذکور کشته شدن حاکم مصر را منسوب به مردم این کشور می دانند می توان نتیجه گرفت که کشته شدن این حاکم بدنبال حرکت و خیزش مردمی می باشد و نه در حادثه ای اتفاقی( مانند قتل عبدالله پادشاه عربستان و یا در تسویه حسابهای فردی و جناحی ) و یا بدون پشتوانه و بدون حرکت سراسری مردمی ، بلکه قتل این حاکم در ادامه حرکت مردمی سرزمین مصر می باشد فلذا روایات شریف کشته شدن این حاکم در آستانه ظهور را توسط مردم دانسته اند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که برخی در گذشته مصداق حاکمی که در آستانه ظهور کشته خواهد شد را " انور سادات " رئیس جمهور خائن مصر می دانستند که از قضا دارای نام سادات نیز بوده است ، هرچند محققینی مانند علامه کورانی مخالف این نظریه هستند و بیان می دارند که " سادات " در این روایت اسم خاص نیست و نمی توان گفت به صورت قطع این حاکم مقتول مصر در روایات همان سادات بوده است ، البته هیچ منعی وجود دارد که مصداق آن حاکم کشته شده هم انور سادات باشد و هم حاکم دیگری که در آستانه ظهور کشته خواهد شد هرچند احتمال قوی تر این است که این حاکمی که در آستانه ظهور کشته خواهد شد نمی تواند انور سادات باشد زیرا این قتل در فاصله زمانی بسیار نزدیک به ظهور و متصل به آن رخ خواهد داد فلذا انطباق آن بر سادات سخت است

.

همچنین روایت بیان می دارد که بعد از کشته شدن حاکم مصر پرچم های " قیس و عرب " که نویسندگان محترم کتابهای عصر ظهور و یوم الخلاص آنها را همان لشگر مغرب و بربر می دانند ، مصر را اشغال خواهند نمود (که بعد از مرگ سادات چنین چیزی واقع نشد) ، بنابر این با توجه به اینکه با آشکار شدن بسیاری از نشانه های ظهور ، ظهور بسیار نزدیک است ، این احتمال که حاکم مذکور " حسنی مبارک" رهبر مزدور مصر باشد ، بسیار زیاد بوده و قریب به یقین است

.

محققین اعتقاد دارند که تحولات بزرگ مصر در سال ظهور رخ خواهد داد و از حرکت مردمی تا کشته شدن حاکم مصر و ورود نیروهای خارجی به این کشور که همزمان با آغاز فتنه سفیانی می باشد بیش از یک سال طول نخواهد کشید فلذا تمام این نشانه ها از این امر حکایت دارد که حاکمی مصری که در آستانه ظهور به قتل می رسد همان حسنی مبارک خواهد بود ان شاالله که با کشته شدن او تحولات مصر سرعت و شدت بیشتری می یابد

2-

.ورود نیروهای خارجی به مصر در فاصله زمانی بسیار نزدیک به ظهور

«

«

«

امیرالمومنان

از نشانه های او (امام عصر(عج)) ، کوچ کردن مغربی ها به سوی مصر است و آن در عهد سفیانی است » بشاره الاسلام ص 177، 183 – الملاحم و الفتن ص 47 و ...مغرب بر مصر چیره می شود و شامات را تحت سیطره خود درمی آورد »الزام الناصب ص 185 و الامام المهدی ص 233 و...هنگامی که پرچم های زرد وارد مصر شوند و بر سرزمین مصر چیره شوند ..... »الملاحم و الفتن ص 70 :
«
نشانه خروج او درگیر شدن سه لشگر است ، لشگری از عرب ، که بدا به حال مصر از حوادثی که به دست آن لشگر بر مصر روی می دهد ، و لشگری از بحرین از جزیره آرال از سرزمین فارس ، و لشگری از شام ، که یکسال درگیری بین آنها طول می کشدالزام الناصب ص 158

«

بربر(1) به سوی وادی شام خروج می کند » الملاحم و الفتن ص 47

«

سپاه بربر با پرچم های زرد بر فراز یابوهای نیرومند و بیشمار روی می آورند و وارد مصر می شوند و اهل مغرب به سوی مصر خروج می کنند ، هنگامی که وارد مصر شوند ، سفیانی به حکومت می رسد» بشاره الاسلام ص 186 ، الامام المهدی ص 96 و ...

پرچم های قیس و عرب وارد مصر می شوند. ارشاد مفید ص 340 و الزام الناصب ص 185

نشانه حادثه مدینه ، روی آوردن زمامدار مصر است . ملاحم و الفتن ص 47

هنگامی که پرچم های زرد به مصر برسند با تمام قدرت از منطقه فرار کن و هنگامیکه آنها وارد شام بشوند دیگر موقع بلا فرارسیده است. ملاحم و الفتن ص 30 بشاره الاسلام ص 109

هنگامی که امیر امیران در مصر قیام کند و صفها فشرده شود و هزارن سپاهی گرد آید. الزام الناصب ص 109 بشارت السلام ص 49 و 176

پیامبر (ص ) : مـردى از قـریـش(و در نقلی دیگر از بنی امیه) بـنام اءخنس در مصر وجود دارد که به قدرت مى رسد، آنگاه بر او پیروز مى شوند و یا قدرت از او گرفته مى شود و به روم مى گریزد و رومیان را به اسکندریه مى آورد و در آنجا بـا مـسـلمـانـان بـه نبرد مى پردازد و این نخستین حادثه است (کتاب فیض القدیر مناوى ج 4 ص 131 و کتاب برهان ص 200 (منقول از ابن عساکر



«
مغربی بر مصر چیره می شود و شامات را تحت سیطره خود درمی آورد» الزام الناصب ص ۱۸۵ ، الامام المهدی ص ۲۳۳ )

روایات متعددی از ورود نیروهای خارجی به مصر در آستانه ظهور خبر می دهند ، در مجموع این اسامی برای نیروهای خارجی در روایات بیان شده است : اهل مغرب ، اهل غرب و رومیان ، قوم بربر ، صاحبان پرچم های زرد و

... هرچند علامه کورانی در کتاب عصر ظهور در بررسی وقایع مصر بیان می کند که این نیروهای خارجی به احتمال قوی و به خاطر وجود منابع روایی همان غربی ها هستند ولی عملاً در بررسی اوضاع کشور مغرب در عصر ظهور ، بیان می دارد که اهل مغرب(کشورهای شمال قاره آفریقا ) در آستانه ظهور در مصر حضور دارند و پس از عبور از مصر به سوی منطقه شام حرکت کرده و پس از درگیری با صاحبان پرچم های سیاه ، از آنان شکست خواهند خورد.(2)(عصر ظهور - ص 173 )

البته علامه کورانی نقش نیروهای شمال آفریقا در مصر را بیشتر نیروهای حافظ صلح و یا بازدارنده عربی ذکر می کند که به خاطر اوج گیری درگیریها وارد این کشور شده اند و یا می تواند بخاط محافظت از قبطیان(مسیحیان) در برابر حملات مسلمانان باشد

.

دسیسه دشمنان برای فراهم کردن زمینه مداخله خارجی در مصر(نیروهای حافظ صلح

)

و مهار حرکت اسلامی مردم مصر

.

این احتمال وجود دارد که با اوج گیری تحولات مصر و شدت یافتن آنها مزدور مصر برای اینکه زمینه حضور نیروهای خارجی را فراهم آورد ، به انجام کشتار وسیع مامور شود و البته خود این حرکت بی رحمانه موجب کشته شدن وی توسط مردم گردد و بعد از این تحولات خونین سازمان ملل که بازیچه دست استکبار و صهیونیسم است با برنامه ای از قبل طراحی شده برای کنترل اوضاع مصر و جلوگیری از کشتار مردم! و در واقع برای فرونشاندن موج حرکت مردمی وارد با ارسال نیروهای حافظ صلح بین المللی موافقت نماید که این نیروها طبق سناریوی نوشته شده دشمنان باید اکثراً از نیروهای غربی و البته برای کسب وجهه از نیروهای کشورهای عربی شمال آفریقا که همپیمان غربیان هستند ، تشکیل شده باشند

.

اما آنچه صحیح تر به نظر می رسد این است که نیروهای خارجی به احتمال قوی شامل نیروهای غربی و نیروهای عربی اهل مغرب باشد که با هدفی مشترک وارد مصر شده است ، ممکن است که این نیروها در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل وارد مصر شوند که البته با شیطنت کشورهای غربی اکثریت قریب به اتفاق این نیروها از کشورهای غربی و ناتو و همچنین کشورهای عربی شمال آفریقا که اکنون تحت تسلط مزدوران استکبار می باشد ، تشکیل شده باشد و هدف مشترکی برای این نیروها تعریف شود و آن توقف و ممانعت از به ثمر رسیدن حرکت مردمی و انقلابی مصر باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد